lördag 6 juni 2009

Grattis Sverige!!

"Du gamla du fria...."
Idag är det Sveriges nationaldag. Men det får ju inte direkt firas.. Går man med svenska flaggan i högsta hugg idag blir man väl kallad rasist. Trist... Sverige är dåliga på att fira nationaldagen. Man skämms nästan om man säger att man älskar sitt land (rasist-jävel tänker de då). Men vet ni vad? Det SKITER jag i. Jag älskar att bo i Sverige, vi har det sjukt bra i det här landet, mycket bättre än på många andra platser. Man känner sig (ganska) trygg i samhället men självklart finns det avskum överallt, det kommer man aldrig ifrån var man än bosätter sig. Men som sagt, jag älskar att bo och leva i Sverige och jag är stolt över att vara SVENSK!

Gårdagen var inte speciellt händelsefull. Jag hade tvättstugan hela dagen och gjorde inget speciellt alls. Det var bara en hemmadag, var knappt utanför dörren :P Men ibland är det skönt med sånna dagar också :)

Att rensa luften är något vi alla behöver göra ibland och känner ni att ni behöver göra det så kan jag rekommendera er att göra det för efteråt känns det som du svävar på moln. Tack vännen för att vi gjorde det igår, det var skönt att äntligen få upp allt till ytan efter 6 år och jag är glad att vi båda kände att vi ville ta tag i det.

Idag är det arbete som gäller och efter jobbet ska vi till Lars på lite fest. Vi blir ju inte så långvariga eftersom plutten ska i säng senast åtta. Sedan ska jag ju upp och jobba imorgon igen. Nu ska jag packa det sista och åka strax...
jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer