onsdag 10 juni 2009

Det är bara att bita ihop

Imorse vaknade jag med dålig energi och med feber. Pallrade trots allt iväg mig till jobbet och de första timmarna var hemska! men sedan började den andra alvedonen att verka och resten av dagen gick iaf bättre. Har haft väldigt roligt på eftermiddagen, roliga arbetskamrater har man :) det känns att man börjar "komma in" i sällskapet nu och inte längre känns sig som världens utböling bara för att man kommer från söder.

Idag fick jag hem mitt betyg :) det känns så bra att titta på det och se alla ämnena där på pappret. Jag har gjort det, jag har klarat det! Underbar känsla :)

Idag efter jag kommit hem och ätit lite middag så gjorde jag och Anders klart mitt senaste projekt. Ganska litet projekt med något jag velat gjort ett tag. Ett trä-kors som jag ska ha som halsband. Det är jättesvårt att få tag på exakt sådant som jag vill ha så jag fixade mig ett eget helt enkelt.
Utförande: jag sågade till korset i plywood med våran sticksåg (läs Anders sågade), sedan betsade jag det med valnötsbets. Sist men inte minst la vi på ett lager med klarlack så att inte betsen ska färga av sig på kläderna. Resultat:


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan parkera mig framför tvn :)

Imorgon är det jobb 9-18 igen.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer