onsdag 17 juni 2009

Våga eller inte våga, det är frågan!

Jag har ett tag funderat på hur jag ska göra med mitt hår... det behöver en rejäl genomkörning med saxen. Men frågan är, hur mycket ska jag ta av? Många (av de underbara bloggar jag läser) har tagit det där stora klivet och klippt av sig håret till en kort och jäkligt snygg frisyr. Jag har haft kort frisyr måååånga många gånger och alltid trivts bra i det. Men nu helt plötsligt känner jag mig så feg! När jag väntade Kevin hade jag långt hår och när han var ca 1 månad klippte jag av det, då blev jag inte nöjd alls.. det blev för kort den gången. Då bestämde jag mig för att spara ut håret långt och aldrig klippa av mig det igen. Men ändå står jag här nu och velar... Jag har sparat mitt hår i två års tid och det har börjat bli riktigt långt (ur mina mått mätta), kan inte minnas att jag haft så här långt hår tidigare om jag ska vara ärlig. Det känns även så bra att bara kunna sno ihop det i en snodd och inte behöva göra så mycket mer med det om jag inte vill. Men samtidigt; det tar 10 gånger så lång tid att torka det, det tar huundra år att platta det och styla det så som jag vill ha det. Oftast blir det aldrig som jag tänkt mig och jag trivs inte så jättebra i utsläppt hår utan har det oftast uppsatt trots allt. Så nu väger jag för- och nackdelar. HJÄLP! Vad ska jag göra??


Evamy klippte en riktigt fin frisyr för ett litet tag sen. Något sådant skulle jag vilja ha igen...
Men vågar jag?
jonna

2 kommentarer:

  1. NEEEEJ! Ha ditt långa hår kvar, du passar jättebra i kort också iofs men nej långt ska det vara tycker jag iallafall :)

    SvaraRadera
  2. Helt klart korthårig, det har jag alltid tyckt.

    SvaraRadera

Kommentarer