tisdag 14 oktober 2008

Utdrag ur mitt bröllopstal

Här kommer ett litet utdrag ur mitt bröllopstal som jag skrivit till Jessica och Henrik.

Jessica och Henrik, ni är människor som är lätta att tycka om.
Tillsammans skapar ni en oas av trygghet och kärlek som ni
omsluter era nära och kära med, människor så väl som djur.
Ni tröstar, skrattar och finns där i gott och ont, ni är underbara människor.
Idag är det er bröllopsdag, idag har ni lovat varandra att finnas där i nöd och lust.
Och vi alla som ser er här idag förstår att ni kommer lyckas.
Trots de svårigheter ni kommer att möta i nöd, har ni ert mod
som vägleder er tillbaka till lycka i lust.

Härmed är min kurs Information och Layout avklarad, nu är det bara att vänta på betyget som jag hoppas ska komma inom kort. På måndag börjar ECDL C och inte Affärsjuridik som jag först trodde. Men det spelar ingen roll, ECDL C är också enkelt. Har inte köpt någon kurslitteratur till den kursen heller, men tror jag fixar det ändå. Däremot om ca 1 månad börjar Affärsjuridik och Administration, det ska bli kul, där behöver nog kurslitteratur iaf.

Imorgon ska jag plugga FeB och på torsdag ska jag till stan med sizz. Jag ska se om jag kan lämna tillbaka mina linser som inte funkar alls och sedan ska jag kolla efter vinterskor till plutten.

Nu ska jag plocka upp honom ur sängen, han är jättetrött men vägrar sova en stund. Så vi ska busa lite istället.

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer