torsdag 6 januari 2011

5 år


Jag är verkligen en planerings-människa ut i fingerspetsarna. Jag vet inte hur många listor jag skriver varje vecka.. hua vill inte ens tänka på det. Här jag sitter kan jag se minst tre stycken runt omkring mig och då sitter det även en på kylskåpet, en på ytterdörren, en ligger i handväskan, en är skriven i kalendern osv. Många listor som sagt.. men de flesta är bara dags-listor eller vecko-listor. Nu tänkte jag göra en väldigt viktig och framför allt översiktlig 5-års lista/planering. Som en översikt där jag har mina mål uppskrivna så det är lätt att se hur jag vill att mitt liv ska utvecklas de närmsta åren. För om det är något jag lärt mig sedan jag blev mamma är att åren går FORT, väldigt väldigt fort. Kevin blir fyra i år men ändå känns det nästan som det var igår man var gravid. Knäppt!

Åter till saken. En 5-årsplan ska planeras och utformas. Imorgon ska jag på stan och göra en massa ärenden och då ska jag passa på att köpa ett STORT A2-ark där jag kan skriva min 5-årsplan så jag lätt kan plocka fram den och få en bra översikt över allting. Visst låter det som en bra idé? Jag kanske visar er när jag är klar... ;-)

Nu sover lilleman gott i sin säng och jag ska strax göra mig i ordning för sängen, krypa ner under täcket och läsa lite. Har inte hunnit med att läsa något sedan innan jul och den stunden när jag får sitta helt ostört i sängen och läsa någon av alla hundra underbara böcker jag har så njuter jag otroligt mycket. Det är underbar egentid som är värt guld för mig :)

Önskar er alla en trevlig kväll och hoppas ni får en bra morgondag.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer