tisdag 18 januari 2011

6 månader

Idag är det 6 månader sedan jag och Anders gick skilda vägar. Ja 6 hela månader.. tiden går fort. På den här tiden har jag hunnit varit ner på botten och vänt. Mått skit, varit lycklig, tappat tron på livet, hittat hoppet, gråtit mycket, skrattat massor, förlorat människor i mitt liv, funnit nya människor och jag har även kommit underfund med många nya saker om mig själv.

Det har varit 6 känslomässiga månader på många vis. Men nu, efter 6 månader, kan jag äntligen se tillbaka på den tiden och känna att det var en process jag var tvungen att gå igenom för att kunna gå vidare med mitt liv. Jag gav 6 månader att sörja över ett 2 år långt förhållande, sörja över någon som jag trodde var mannen i mitt liv, sörja över att jag förlorat så mycket mer än min pojkvän, sambo och fästman utan också min vän. Men nu är det dags att sluta sörja. Nu är det dags att börja leva igen, på riktigt. Släppa taget och gå vidare (där har jag iofs redan tjuvstartat lite).

Jag är nöjd med mitt liv som det är just nu; jag trivs med att vara singel. Jag trivs med att lägga all min tid på mig själv och Kevin. Jag trivs med att bara vara Jonna, vara mamma, vara mig själv. Jag trivs!

Många undrar om jag kommer flytta tillbaka till Uppland igen. Det var det enda jag kunde tänka på för 5-6 månader sen. Jag ville hem till tryggheten, till min familj och mina vänner. Tiden gick och desto mer jag spenderade tiden här som singel, som bara Jonna, insåg jag att jag hade ju faktiskt mitt liv här nu. Jag trivs så otroligt bra här i Norrland. Som jag sa till mamma; "Jag har äntligen hittat hem". Det här är mitt hem nu och det är här jag och lilleman hör hemma ♥

Nu när jag ändå nämner de senaste 6 månaderna vill jag skänka några rader till några speciella personer. Jag vill säga TACK till alla mina vänner som ställt upp för mig de senaste månaderna, människor som klivit fram och varit ett stöd på så många olika sätt och gett mig ett större stöd än vad jag någonsin kunnat önska. Ni är guld värda och jag kommer aldrig kunna sätta ord på hur mycket erat stöd har betytt för mig. Tack tack tack till er, mina underbara vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer