onsdag 12 januari 2011

En klapp på axeln

fondväggen i köket

Jag måste erkänna att jag är lite extra stolt över mig själv idag. Jag har inte bara avklarat en massa möten och måsten utan jag (trots ett otroligt sötsug) motstod att handla godis på Ica idag! Jag brukar ha väldigt lätt att falla för frestelsen när jag är där på affären och känner att jag är sugen. "Bara en liten chokladbit" eller "Jag köper en påse nu så räcker den hela helgen" osv. Men hua! Det är verkligen dags att lägga ner med det där och idag var ett STORT steg i rätt riktning :-) Istället för godis köpte jag frukt och gjorde i ordning en fruktsallad, mycket mycket bättre.

Nu har jag precis klivit av crosstrainern efter 20 minuter. Jag har lite träningsvärk från de senaste två dagarna där på så jag tar det lite på halvfart så här i början. Men måste erkänna att jag nog hade klarat 10 minuter till om jag bara bitit ihop lite :-P Aja, det är iaf bättre än inget och jag tycker det känns helt underbart att kunna köra 20 minuter utan att bli alldeles knäsvag och kipa efter andan för att man inte har någon kondition. Den har nog börjat byggas upp igen, sakta men säkert. Jag har inte haft bra kondition sedan jag spelade fotboll (och det slutade jag med när jag var ca.15 år). Så det är väl dags att man tar tag i det där nu va? :)

Imorgon väntar en dag med en massa saker som ska hinnas med;
- Först hjälpa en vän med lite papper (ja, igen. Hann inte klart idag)
- Möta upp Christer vid tåget som kommer in mitt på dagen
- Åka hem till Nolby och visa Christer var han ska hämta Kevin
- Gå ner till butiken och packa det sista
- Vänta in Erik som ska hjälpa mig att köra alla grejer därifrån
- Äta middag med lilleman och hans far
- SOOOOVA!

Nästa vecka är det dags att dyka ner i böckerna igen :) Japp, det är dags att börja plugga igen!

Men nu -> duschen

Go'kväll på er!

Kram
från en lycklig Jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer