fredag 21 januari 2011

Fredag, äntligen!


Jag har längtat efter helgen sen i måndags och nu är det äntligen fredag. Bara den här dagen kvar sen blir det lite ledigt :-) I helgen tänker jag nämligen bara ta det lugnt, bortsett från att åka till stan imorgon och gå på bio med lilleman. Sen blir det att vara hemma.

Så den här helgen ska gå i hemmets-tecken. Ska pyssla på här hemma med lite småsaker som fått vänta pga viktigare saker. Jag ska bland annat byta ut mina köksstolar, tillbaka till dem jag hade när jag bodde i Gimo. Mina nuvarande (de gula plaststolarna) får flytta upp på vinden ett tag :-) Jag har även bestämt mig för att göra vårat extra-rum (Kevins gamla sovrum) till förråd/walk-in-closet. För att man ska slippa se det från vardagsrummet så ska det hängas upp en gardinstång från vägg till vägg där inne så man bara kan dra för med ett draperi/gardiner. Ja det låter kanske helkonstigt så här när man skriver det, men jag kommer självklart visa bilder på det när jag är klar ;-)
Jag vill liksom ha allting samlat på ett och samma ställe. Just nu ser det ut så här bland våra kläder; Kevins kläder upptar en 4 utan 6 lådor i min Malm-byrå. Jag har 2 lådor där jag förvarar leggings, träningskläder, tjocktröjor. I min ena klädkammare i sovrummet hänger jag mina kläder på ena sidan. På den andra sidan lägger jag byxor och har underkläder i korgar. Största problemet som jag känner är att jag inte får någon bra översikt över mina kläder eftersom allting är så undanstoppat i lådor, hänger i en mörk klädkammare osv. Om jag kan fixa i ordning en walk-in-closet där så kommer jag kunna ha bättre översikt och dessutom kan jag hänga även Kevins kläder. Vilket gör att jag får bättre översikt på hans kläder också.

På tal om Kevins kläder städade jag ur hans lådor igår (det var inte så längesen jag gjorde det). Sist blev det en stor påse fylld med urväxta byxor. Denna gång blev det en fullknökad påse med tröjor, t-shirts, långkalsonger m.m som var urväxta. Jag tyckte innan att han hade ganska mycket kläder, men nu när jag plockade bort allt som han inte använder längre så blev det inte så mycket kvar. Min lilleskrutt har växt väldigt mycket på längden den senaste tiden. Men det är ju svårt för mig att se som träffar honom varje dag. Jag märker det däremot på att alla byxor verkar krympa hela tiden :-P

Men hua vilket långt inlägg detta blev då. Ska nog sätta fart och göra mig i ordning nu för att sedan gå och lämna lilleman på förskolan. Idag ska jag slänga mig in i lite skolböcker igen.. det känns faktiskt väldigt roligt med skolan just nu (men det beror väl kanske på att jag inte behöver gå på några lektioner förrän i februari, haha).

Ha en toppen-fredag allihop!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer