fredag 3 juli 2009

Det börjar bli dags..

.. att planera mer för framtiden.
Jag kom på en bra grej som Kate i McLeods Daughters gjorde för sin framtid; nämligen en 5-årsplan som hon hade upphängd på väggen i sitt sovrum. Kanske skulle man göra något liknande själv. Det finns nämligen många vägar att gå och det börjar bli hög tid att välja väg snart. Man kan inte vandra 1/5 på varje väg och sedan tro att man ska komma fram till ett bra mål sedan.
Jag kan vara ganska hoppig när det kommer till att bestämma mig vad jag vill göra osv. men jag har EN dröm som aldrig kommer att slockna. Den drömmen är väl egentligen slutmålet på hela resan men dit finns det också många vägar att gå. Det kan ta 1-2 år dit eller så kan det ta 3-10 år tid helt beroende på hur jag vill lägga upp saker och ting med arbete, studier m.m.
Så jag ska sätta mig ner och göra en plan och sedan börja fundera på framtiden.. HUR, VAR, NÄR? Ja det är frågan. Viktigast av allt är att inte ta sig vatten över huvudet och inse sina egna begränsningar.

Prio ett just nu är dock att bli frisk så jag orkar med att göra något överhuvudtaget. Hostar snart upp lungorna tror jag.. hoppas det är bättre till imorgon bara för då är det arbete som gäller.

Plutten ligger och sover nu så jag ska vila lite jag också. Det kom faktiskt en regnskur här alldeles nyss, skönt :) Nu är det lite svalare ute & inne.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer