lördag 25 juli 2009

Lördagsnöje hos familjen Holmgren-Bergqvist


Pappa åkte hem strax efter kl.19. Strax efter det tog vi oss en liten promenad i kvarteren runt om oss. Tittade på ett hus med intill liggande tomt.. sugna? Jo visst.. men alldeles för mycket jobb. Kan bli helt underbart ställe om man har tid och pengar.


Hur som haver, väl hemma igen bestämde jag mig för att måla våran tråkiga pinnstol, så nu har den blivit härligt grön :) Den ska sedan få stå i vardagsrummet som får sig lite färgklickar. Medan jag höll på med det limmade Anders ihop träramen så imorgon ska jag måla den. Åh vad kul det ska bli att äntligen få upp tavlan på väggen. Jag hoppas att jag kan ta bild på den imorgon och lägga upp.

en rejäl pjäs :)

Efter målning och limning satte vi oss och spelade sänka skepp, väldigt rogivande och roligt sällskapsspel. Var många år sedan jag spelade det sist. Nu är jag trött och längtar i säng.. Härligt det ska bli och sova :)



den bjuder ja på :-P

Go'natt
jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer