torsdag 9 juli 2009

Mammas stora kille

Imorse vaknade jag av "mamma" "maaaaamma" "MAAAAAAAAAMMAAAAAA". När jag kom in på Kevins rum för att plocka upp honom stod han startklar i sängen. Pekade på blöjan och sa "byta" :) Efter vi bytt blöjan kröp vi ner i våran säng en stund. Han kröp upp och la sig på min mage och så tittade han på mig med sina stora fina blåa ögon och sa "Ut och cykka!". Vad gör man som mamma då? Jo man smälter... han har äntligen börjat prata mera nu. Han använder sig av ord för att göra sig förstådd och han försöker verkligen upprepa det man säger. Han har varit sen med talet, inte varit speciellt intresserad utan varit mer inne på att lära sig krypa, gå, klättra och cykla tidigt. Men nu är talet här... dock ännu inte så tydligt eftersom han antagligen har problem med polyperna. Väntar på att få tid till bvc ang. detta men de säger att det kan dröja nu när det är sommartider. Han lider inte speciellt av det förrutom att han snarkar som en vuxen karl och när han pratar så låter det som om han är täppt i näsan.

Lägger iaf upp två bilder på mammas underbara lilla kille. Den lilla människan som jag älskar mest i hela världen. Han är mitt liv den här lilla plutten :)


titta vad lång jag blivit. Snart är jag över 1 meter!

Satt och tittade på bilder på Tina och Pelles lilla Alma idag på facebook, vilken liten sötnos det är :) Man blir såååå sugen på en liten igen kan jag lova. Det blir nog inget mer på den fronten tror jag.. "man ska aldrig säga aldrig" som min kära sambo säger.. men men... Hur som haver, blir det fler barn så kommer det dröja oavsett.
Men på tal om barn, P-A kom in på jobbet igår.. (min ingifta svåger typ) och han och Ylva ska snart ha smått också. Så roligt. Ska ta och åka dit och hälsa på något sen.
På tal om släktingar i närområdet känns det ganska trist att min morbror inte hört av sig, han bor bara cirka 4-5 mil härifrån mig och jag var dit i våras efter jag flyttat upp. Då var inte han hemma men hans fru var det och jag lämnade adress och nummer ihopp om att han skulle höra av sig, men det har han ännu inte gjort. Som sagt, väldigt tråkigt. Jag har ju bara en morbror så det skulle ju vara kul att ha lite kontakt med honom. Jag har dessutom två kusiner som jag träffat en gång på ungefär 15 år :/ Ännu mera trist. Aja, kan inte göra så mycket åt det, bollen ligger hos honom så att säga.

Nu ska jag nog sätta igång med ett projekt, ovanligt va? :-P hehe

På tal om något helt annat så slutar jag och min älskade sambo att röka idag.
Önska oss lycka till ;) vi kommer behöva det.

jonna

1 kommentar:

Kommentarer