söndag 19 juli 2009

Loud & Clear

Ett brutalt uppvaknande.. Kevin är hemma igen. Full fart på en gång! Åh vad jag saknat den lilla skrutten trots att det första som hände när vi kom hem var att han var skitförbannad och kastade grejer omkring sig och jag blev arg och han blev ledsen, sen satt vi på köksgolvet och kramades läääänge. Han var nog sur för att jag varit borta från honom så länge och jag var nog arg för att jag lämnade bort honom så länge. Men nu är han som sagt hemma igen, underbart!

världens finaste

Förrutom att åkt ner till TB och hämtat Kevin så har vi varit ute på gården och busat med alla våra tre barn och ätit upp grill-resterna från igår (såå gott med grillad fläskfilé). Sedan kröp jag upp i soffan och la mig, Kevin kom snart efter men han ville inte ligga still utan använde sin mamma som studsmatta :) Men okej då, den här gången gick det bra. Hade så dåligt samvete för att jag har missat en hel vecka av hans liv. Kan inte vara ifrån honom... det gör så ont! Jag stod som på nålar idag i TB när jag stod och spanade efter att Peters bil skulle komma :/ och det gjorde SÅ ONT i mig när Kevin var blyg mot mig de första sekunderna :( Då ville jag bara gråta. Men jag är inte självisk... Christer måste också få vara med Kevin och Kevin måste få vara med Christer, det är viktigt för mig därför biter jag ihop och håller tårarna inne fast än att den gör så ont i mig. Kevin är mitt liv, så enkelt är det. Det vet alla ni där ute som har barn, de är det bästa som finns.

Hur som haver, nu på kvällen tog jag en långpromenad med Shira runt fiskdammen i ganska rask takt. Jag trodde hon skulle vara helt slut när vi kom hem men inte då, då ville hon mega-busa med husse :) Hon har blivit ganska duktig att gå i koppel nu, det går jättebra så fort vi kommit ut från parkeringen här hemma men innan dess så strejkar hon lite. Men hon är ju faktiskt bara 10 veckor så det får ta sin tid :) Jag tycker som sagt att hon är jätteduktig för att vara så liten. Helst hade jag velat ha henne mer lös men eftersom det bor mycket andra hundar runt här så vill jag inte det. Sen så tycker hon att det är jätteroligt att jaga bort alla katter som bor runt om här :) Busfia.

Från och med idag är det färdigrökt. Sist gick det inte så bra eftersom det fanns en hel limpa här hemma som bara låg där och lockade, men nu är den borta så nu ska det förhoppningsvis gå bättre. Vill verkligen sluta... vill verkligen inte röka längre. Kommer garanterat sakna det och jobbigt kommer det att bli men skam den som ger sig ;)

Nu ska jag ta en dusch och sedan krypa ner under täcket.


jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer