måndag 20 juli 2009

Planerna


Det finns en grej jag verkligen vill göra. Min lillkusin Jeanette har gjort det och jag är mäkta imponerad att hon gjort det, avundsjuk också för den delen :-)
"Grejen" är att bestiga Kebnekaise, Sveriges högsta berg ni vet ;-) Planerna är att göra det nästa sommar, i juni/juli när de börjar med dagsturerna från Kebnekaises fjällstation. Det skulle vara en så mäktig upplevelse som jag verkligen vill förverkliga! Tanken är att jag och Anders ska göra det tillsammans och det skulle vara toppen att kunna göra något sådant tillsammans. Men innan vi ger oss på Kebnekaise får vi först och främst bestiga Gumsekullen (Nolbykullen) hehe.

jeanette och hennes kompisar uppe på toppen :)
(hoppas det var okej att jag lånade bilden Nettan?)



Då min grundkondition är i botten så ska det fram tills dess jobbas stenhårt på konditionen så att man inte faller ihop halvvägs upp :-P Tanken är först och främst att börja ta långa promenader som med tiden kan uttökas till jogging sträckor. Vill inte gå ut för hårt bara. Men både igår kväll och nu på morgonen har jag tagit raska promenader runt fiskdammen. En bra början tycker jag :) Sedan kan man gå längre och längre sträckor osv... Jag som tyckte det är så bra med hund, så får man sällskap med på promenaderna men Shira totalvägrade att gå imorse :(

Idag är man lite seg, Kevin har vaknat två gånger i natt, gråtandes. Först vid ett-tiden, då tog det en stund att trösta honom men sedan somnade han om. När han sedan vaknade vid 6 imorse ville han inte somna om så han fick mysa med oss i sängen, men det tog två sekunder innan han var full med energi igen och skulle upp och härja. Även om det är jobbigt när man själv är trött så har jag saknat den där energin :) Mammas älskling!

Nu ska jag ta och stoppa något i magen sedan diska undan.
jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer