fredag 17 juli 2009

Jag vilar


Det var sådan härlig känsla när jag vaknade imorse och tänkte; "jag behöver verkligen inte kliva upp nu om jag inte vill". Jag klev upp ändå för jag ville pussa lite på min sambo innan han åkte iväg :-)

Igår var sista barnfria-dagen på ett tag, idag kommer nämligen Jennifer. Men jag längtar som en TOK till på söndag när jag äntligen får pussa på min lilla plutt... saknar honom sååå mycket. Jag ringde videosamtal igår för att få se min skrutt och när han såg mig på mobilen började han le och vinka. Mammas lilla älskling!!
Vi spenderade iaf våran sista barnfria-kväll i ett lugnt tempo. Medan jag var ute med Shira fixade Anders här hemma så när jag kom upp hade han tappat upp ett varmt bad och tänt värmeljus i hela badrummet :) På badkarskanten stod även en chokladkaka från "Me to you" (miranda nallarna ni vet) där det stod "To someone special". Tack älskling! Efter badet kröp vi ner på soffan, jag fick en härlig ryggmassage innan vi kröp ner i sängen och somnade som stockar.

Idag har jag tvättstugan, men har ingen bråtska. Det jag inte hinner med idag tar jag en annan dag. Varför stressa när man inte behöver? Nej jag försöker verkligen dra ner tempot på mig själv nu när jag har chansen till det.
Sedan ska jag lägga mig i soffan och läsa, ta promenader med Shira och baka en sockerkaka. Anders fyller år nästa onsdag så måste ha lite att bjuda på. Ska dock även göra smörgåstårta men kan vara bra att ha något mer att bjuda på.

Nu lite frukost innan jag ska ut med Shira.


jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer