fredag 25 mars 2011

Aktivitet?


Oxen
21/4-21/5

Fredagen passar för fysiska aktiviteter av olika slag. Du tycker också om att aktivera andra människor.

Jag kanske skulle ta mig ut på en pw med andra ord? Det är dock lite kyligt idag så känner mig inte jättemotiverad, men samtidigt så är det väldigt skönt när det är gjort!

Tankar!
Huvudet är fullt med en massa tankar just nu, om tusen olika saker. Känslor, ekonomi, vänskap, måsten, praktik osv. Vissa saker är mer komplicerade än andra... Det är verkligen inte lätt när man inte vet vad man vill. Saker förändras och beslut måste tas. Känner mig inte redo för att ta några beslut ännu för jag vet inte vad jag vill. Vad vill jag?

Man ska ju aldrig ångra sånt man gjort, bara sånt man inte gjort. Gör jag det? Ångrar inget som jag gjort? Jag vet inte. Alla har vi väl gjort saker som vi är mindre stolta över, men samtidigt så har man ju lärt sig något av sina "misstag", för det mesta iaf. Vissa misstag gör man om, flera gånger tills man lärt sig, så säger mamma iaf :-) Min mamma är klok.

Jag vet att jag vill komma på fötter igen. Jag vill ta tag i saker som är mindre bra och vända om, få in mer positiva inslag i mitt liv. Dock måste jag säga att det har varit mer positivt än negativt den senaste tiden jämfört med i höstas. Ja usch, hösten var hemsk. Inte bara för regn och rusk, deprimerande kyla, sommaren som gick förlorad, nej utan också för att jag aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Jag har aldrig varit så långt ner på botten som då men jag kom tillbaka från det. Allt var inte förlorat inom mig. Jag har hittat tillbaka till så mycket, förrutom en sak, en viktig sak som man verkligen behöver i sitt liv, nämligen; kärleken!

Kärleken!
Hur hittar man tillbaka från ett krossat hjärta? Såren som fortfarande går djupt ner i själen. Sårskårpan sitter där och jag kan inte låta bli att klia på den ibland så att det börjar blöda ännu en gång. Inte alls lika mycket nu som då (i höstas). Oftast får den läka ihop ordentligt, nästan så det börjar övergå från sårskorpa till ärr. Men precis innan det endast blivit ett ärr så är jag där och kliar igen. Det kan vara små små saker som utlöser kliandet. Saker som jag inte alltid märker själv förrän jag sitter där med tankarna som famlar runt i huvudet och ett blödande sår. Jag har ibland tänkt; vill jag inte låta det läka? Vill jag ibland riva upp såret för att jag på något konstigt, bessart sätt gillar att ha ett blödande sår? Men så ser jag inte på mig själv längre. Förr var jag så. Då hittade jag inspiration i blödandet, i såren och i sorgen. Nu försöker jag istället hitta inspiration i glädjen, i skratten och i lyckan. Jag har kanske inte nått enda fram ännu? Vem vet..

Nu skulle jag helst vilja sitta på 811an mot Uppsala med hög musik i öronen, själv med mina tankar. Oj vad man har funderar, beslutat och bearbetat saker på den bussen... Men någon 811 har jag inte tillgång till just nu. Då får jag väl istället göra en "grubbel"-lista på Spotify och gå ut på en pw istället. Ja för man hinner tänka och fundera ganska mycket när man är ute och går också.

Hoppas alla får en bra fredagskväll.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer