måndag 28 mars 2011

WIIIEEEEEEE!!!!!

Jag fixade det! Jag klarade uppkörningen! Jag tog körkort idag!! Jag är så jääääädrans glad! Jag tror aldrig jag varit så nervös i hela mitt liv. Körlektionen jag hade innan uppkörningen gick åt skogen. Ingenting funkade överhuvudtaget så jag var bombsäker på att jag skulle kugga uppkörningen. Fick en jättetrevlig kille från Travikverket att köra upp med men det hjälpte inte. Satt nästan och skakade, helt sjukt! Fick köra till Birsta, ner i stan, upp till Skönsmon och tillbaka. Slapp fickparkera (Yaaaay!) och när vi kom tillbaka var jag helt hundra på att jag hade gjort något misstag. När jag hade parkerat tittade han på mig och sa med allvarlig röst;

- Ja Jonna, nu kommer domen!
- Okej, få höra :-(
- Det blev körkort idag.
- DU SKOJAR MED MIG??
Ja precis så där lät det. Jag kunde verkligen inte tro det! Jag har äntligen fått det, nu är jag äntligen klar (bara 7 år senare än planerat). Nu kan jag sluta tänka på att plugga körkortsteori, jag slipper tänka på att uppkörningen snart ska göras, för nu är det klart!

JAG HAR TAGIT KÖRKORT!!!

3 kommentarer:

  1. Stort grattis Jonna, bra jobbat!! Att ha körkort är underbart och en härlig frihet! Kram Martina

    SvaraRadera
  2. Grattis! verkligen kul för dej:)

    SvaraRadera

Kommentarer