torsdag 3 mars 2011

Praktik


Idag har jag sökt praktik och imorgon kommer jag få svar. Håll tummarna! Det skulle vara jättekul att göra praktik där, för efter den perioden vet jag förhoppningsvis mer hurvida jag ska söka den utbildningen jag har tänkt. Jag berättar mer imorgon om jag får praktikplatsen ;-)

Nu ska jag strax dra iväg till stan för lektion. Nu börjar det närma sig med stormsteg inför det STORA provet. Såååå himla nervös måste jag erkänna, men det ska bli så skönt när det är klart.

Jag har märkt att alla dessa nya utmaningar som jag antagit mig själv det senaste året har verkligen fått mig att växa som människa. Jag är inte alls lika tillbakadragen och blyg som jag tidigare var. Det känns otroligt skönt faktiskt, att verkligen märka av en markant skillnad med sig själv. Jag mår så bra :-) Visst är livet lite väl stressigt ibland och jag har inte riktigt lärt mig än hur jag ska kunna slappna av i en stressig miljö, men som med allt annat så lär man sig förr eller senare. Jag är bara så glad att livets vidriga vändningar kan i slutändan visa sig vara det bästa som hänt en.

Att jag har varit singel i snart 8 månader känns allt annat än dåligt eller tråkigt. Jag stormtrivs med det! Jag känner inte att jag saknar något överhuvudtaget. Tänka sig att jag skulle känna så? Det var väldigt oväntat (många som känt mig ett tag håller nog med det) haha :-) Ber om ursäkt för att jag tjatar om detta faktum, men det är nog mycket för att påminna mig själv om att man faktiskt inte behöver kasta sig in i något jämt och ständigt :-P

Nej nu är det dags att hoppa i lite kläder och börja knalla till bussen. Idag blir det skinnjackan igen för solen lyser och det är många härliga plusgrader ute, underbart! Man får passa på att njuta så mycket man kan nu för snart kommer det garanterat ett bakslag och vintern är tillbaka igen.

Nu vill jag bara önska er alla en hääärlig torsdag!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer