lördag 12 mars 2011

Ridtur och playdate

Jag och lilleman tog en promenad på förmiddag och då kom jag på att Kristina och Camilla + barn skulle iväg till stallet på ponnyridning. Så jag och lilleman hängde på dit och Kevin ville rida och så fick det bli. Han var jätteduktig och tyckte det var jättekul :-) Efter ridningen tog vi oss en fika på serveringen där innan vi alla gick hem till Camilla & co för en playdate. Kevin, Ivar och Ida lekte för fullt enda tills det var dags att knalla hem och laga middag. En helt underbar dag i mycket trevligt sällskap.

Nu ligger den hemmalagade pizzan i magen och jag är megatrött efter en dag med massa frisk luft :-P Så när lilleman är nerbäddad så tänker jag lägga mig i sängen och påbörja en av mina nya böcker som jag hittade på bokrean. Jag tror jag börjar med "I det tysta" av Vicky Jaggers, en skakande sann berättelse om syskonincest och om att vara skrämd till tystnad, av sin egen bror. Jag gillar att läsa böcker som är baserade på sanna händelser, men just det här med incest är jobbigt att läsa om, eller våld inom familjen överhuvudtaget (t.ex "Pojken som kallades Det") för i mina ögon är familjen den viktigaste delen i ens liv och finns det ingen trygghet där så är tyvärr väldigt många barn förlorade för alltid :-(

Jag är lyckligt lottad med två föräldrar som jag vet älskar mig villkorslöst, som alltid ställt upp och som jag alltid kan vända mig till. Och en syster (+ svåger så klart!) som också de alltid finns där för mig. Denna trygghet vill jag ge till min son för han är det viktigaste i mitt liv. Min familj är värd allt för mig och de ligger alltid närmast mitt hjärta.

Man ska vara glad för de nära och kära man har och ta vara på tiden man får tillsammans <3

Nu önskar jag er alla en trevlig lördagskväll.

kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer