måndag 25 augusti 2008

Det finns ingen

som jag älskar så mycket som den här lilla killen!


Idag har han hunnit vara på dagis, vilket gick bra förrutom att han inte vill äta mat :/ Macka och rukt gick bra men ingen riktig mat. Trots! Efter vi hämtat honom på dagis gick vi ner till Lyktan och köpte mjukglass (vi var sååå sugna hehe). Sen hem och gav plutten mat och sedan stoppade vi ner honom i sängen. När han vaknade efter någon timme så gick vi till lilldammen och matade änderna :-) Det tyckte Kevin var jätteroligt fram tills att de började naffsa honom på händerna när han höll i brödet.

Själv har man inte gjort mycket. Har varit fruktansvärt trött idag (konstigt va?) men fick ändå tummen ur * och hängde undan tvätten. Sedan bar det av till skolan. Denna gång fick man ändå liiite mer information men vet fortfarande inte riktigt vad jag ska göra, men det blir nog lättare sen när böckerna kommit (som jag hoppas blir imorgon).

Imorgon bär det av in till stan igen för att gå till optikern (håller tummarna för att jag får Jonas hihi). Sedan direkt till östhammar för att övningsköra i en timme. Sedan hem och börja med tvätten.. usch! Har ännu inte orkat ta tag i allt här hemma.. det behöver städas! Bombnedslag!


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Men på tal om något helt annat. Något mycket mer intressant. S e x ! Min mor blir nog tokig på mig att jag skriver om sånt så här publikt. Men det får hon ta ;-) Jag är ju som jag är.
Men för att komma till saken. Hur mycket kan man "lida" för att få uppleva bra sex? Jag har haft bra, oh ja! men det har oftast varit med de "sämsta" killarna så att säga. De som sårar, de som inte ringer, de som man inte vill ha ett liv med (eller vill och vill, det är oftast deras beslut). Nu är det så att jag hade chansen till det där "bra sexet" men jag tackade nej eftersom jag föll för killen. Men hur stor är chansen att jag blir så där sårad som jag blev när jag var i tonåren och träffade en nästan exakt likadan kille? (och nej det är inte han som ni tror). Jag tror att jag har växt på mig, så att säga, känslomässigt. Jag tror jag klarar mer och möjligtvis inte tar allt lika allvarligt som tidigare. Men vill jag ha detta med den här killen? Nja.. nu har nog den båten redan gått men i framtiden, om samma sak skulle ske igen? Tror nog att jag skulle känna mig utnyttjad, den känslan minns jag tydligt. Inte roligt.
Får en singelmamma ha en sådan relation? Får hon ens skriva om detta? Tror lite rodnad sprider sig på kinderna just nu.. Äsch va fan! Som sagt, jag är ju som jag är.

Nu ska jag fortsätta kolla på fotbollen, 1-1 nu.
Om du läser det här så ska du veta att jag fortfarande förväntar mig att jag ska få den där glassen om AIK vinner ;-)

/jonna

2 kommentarer:

  1. men Jonna ditt snusk ;)hehe.. tycker Kevin att det är kul på dagis? vi får försöka styra upp en ny lekdate snart tycker jag.. nån dag när det inte regnar :) kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade en KK när jag va singel, något som passade oss bra. Passa på att "utnyttja" du också, låt inte bara killarna få bestämma när det ska vara sex. Ta för dig. Lycka till!

    SvaraRadera

Kommentarer