lördag 23 augusti 2008

En början på någonting nytt


Känner ni igen de orden? De orden har följt mig de senaste 5 åren sedan en person uttalade dem för mig efter att vi beslutat att satsa på ett förhållande. Minns det som om det var igår; fjärilarna i magen, pirrandet i min endast 17 åriga flickkropp. Han var 11 år äldre, en man. Men jag var kär och inte rädd för att satsa, vilket jag gjorde. Det slutade med att jag blev sårad, men vad hade jag förväntat mig egentligen? Han var som sagt 11 år äldre, levde ett helt annat liv. Men lärdomar kan man aldrig få för få av. Jag är glad att jag satsade då, precis om alla andra gånger för från varje "misstag" har jag lärt mig något nytt. Men jag blir aldrig rädd för att satsa, för satsar man inte kan man heller inte vinna något. Ja men de orden avslutar jag dagens sista inlägg.

Eller nej, jag ska skriva ett par rader om dagen också så klart. Jobbet var nästan lika trevligt som vanligt, hade inte det vanliga fina att vila ögonen på men många leenden blev det ändå. Hade ett långt trevligt samtal med bl.a Jonas, blir förvånad över hur många trevliga människor det jobbar på BT. Men den som ska ha störst tack idag är Camilla, så klart. Du är bäst, så är det bara! och jag beundrar dig för din personlighet. Så snäll som stannade och pratade med min tills Emelie kom och hämtade mig.

Efter Emelie kom och hämtade mig så åkte vi ut till landet och där väntade Natha, Maria och Sophie på oss. Vi började med att käka taccos (MUMS). Sedan blev det så klart TP och skitsnack. Underbart att umgås med er, saknar er så otroligt mycket! Även om ni måste prata "kräk" trots min emetofobi :'( Väntar på bilderna Maria ;-)

Nu ska jag krypa ner under täcket för det blir tidig morgon, upp 5 (gäsp). Blev inge sovande i stan eftersom Natha tog min plats :-P Men det är ok för den här gången, hehe.

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer