fredag 22 augusti 2008

A Thousand Miles


"Though this might just be the ending
Of the life I held so dear But I wont run,
there's no turning back from here"
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Det står still, tankarna finns någon annanstans. Har egentligen så mycket att säga, på bussen hem från stan idag kom jag säkert på 10 olika saker jag skulle skriva men nu kommer jag inte ihåg en enda av dessa saker. Sitter som på nålar och väntar på ett mail som aldrig kommer komma... Jag vet att jag inte borde tänka på det, sluta "bry" mig och bara gå vidare, men det är mig vi talar om här. Jag är inte en sån där cool tjej som (låtsas) att hon inte bryr sig, för jag gör det. Tro mig, jag önskar att jag inte gjorde det.

Så vad är rätt eller fel?
Är det rätt att hålla tillbaka känslorna och låtsas som ingenting eller ska man släppa lös allt och sedan hoppas på det bästa? Många blir nog skrämda om man är för på, ja nu pratar vi om killar, de blir skräckslagna (oftast). Det är väl en oskriven regel; att vi tjejer ska leka svårfångade. Men uppstår det inte ibland situationer där det är vi som får jaga lite om vi ska få det vi vill ha? Ja allt det där är en djungel och man kan nog analysera sönder ämnet skulle jag tro. Jag tror bestämt att jag ska ta upp ämnet på morgondagens tjejväll som väntar hemma hos Maria.

På tal om killar och känslor osv. så får man väl säga Grattis till Anders och Ingela som idag "slog sina påsar tillsammans" och gifte sig i våran vackra bruksby. Såg dem när de kom med häst och vagn, det såg riktigt mysigt ut. Må de leva lyckliga i alla sina dar!

Imorgon är det jobbet som gäller för mig och direkt efter jobbet bär det av ut på landet till Maria för den omtalade tjejkvällen. Vi ska säga "farväl" till våran älskade Nathalie som flyttar till Umeå. Kommer sakna dig tjejen. Hälsa på ofta, snälla! Om jag får det där körkortet någon gång så är det inte omöjligt att jag hälsar på dig där uppe heller ;-)

På tal om körkortet så hade jag övningskörning imorse, det gick hyffsat. Hade bara svårt att koncentrera mig när min lärare hela tiden fick mig att skratta :-) Jag har iaf blivit mycket bättre på att inte använda kopplingen lika mycket. Nu måste jag bara komma ihåg att inte släppa upp kopplingen för fort och trycka ner den snabbare.. Ja mitt liv är fullpackat av saker jag måste göra saktare och snabbare så det borde väl inte vara något problem och lära sig det?

Nu är det alldeles strax dax att gå ut i tvättstugan igen.

[slängkyss]

j o n n a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer