tisdag 26 augusti 2008

Kända "då" ansikten

Idag när jag sprang runt på Coop i Östhammar och försökte komma på en massa nyttiga maträtter jag kan laga till min spralliga lilla son så dök det upp ett ansikte, ett ansikte jag sett förrut men inte på många år. Där stod ett gammalt ex, nr 2 i ordningen, tillsammans med sin mamma (som jag också kände igen men aldrig kopplat vem hon var om det inte varit för hennes son) och sin flickvän (antagande, eftersom han inte har några syskon). Ja där stod han, sist jag såg honom var sommaren 2002 och vi skildes inte som vänner direkt. Jag vågade helt enkelt inte gå fram och utropa "KALLE!" med öppna armar så jag iaktog honom lite försiktigt när vi sprang förbi varandra minst 5-6 ggr. Direkt när jag kom ut därifrån ringde jag direkt till den tredje parten i den relationen; Peter ;-P Chockad som jag var efter ha sett Kalle efter alla dessa år flämtade jag i luren; "Veeeet duuu veeeem jaaaag sååååg påååå coooopeeen iiii ööösthaaaammar?" Peters första chansning var så klart; "Anders? ha ha ha". Hur som haver, det var kul att se honom efter så många år. Mitt samtal med Peter innehöll lite mer än skvaller om vad Kalle gjorde nu för tiden, vi bestämde även att vi skulle ta sällskap upp till simhallen nästa vecka och simma ett par meter :-) Sedan ville han bjuda över mig, Maria och Daniel på middag (maria, tydligen så hade Peter föreslagit detta för Daniel för ett bra tag sen...? men karlar har ju världens sämsta minne som vi alla vet *blink*) vilket lät kul.

Min körlektion gick åt pipsvängen. Har nog aldrig kört bil så dåligt i hela mitt liv, pinsamt! Men Jimmy sa att var jag sjuk så var det tillräckligt bra bortförklaring och sjuk är jag, så de så! Imorgon har jag lektion igen så får hoppas att min hjärna vill samarbeta med min kropp då istället. Innan lektionen imorgon ska jag träffa min grekiska syster som tydligen fått en drink uppdöpt efter sig under sin vistelse i Grekland, inte dåligt! Den heter tydligen; "Sex on Jessica" vilket låter lite kinky men den ska tydligen vara väääldigt god ;-)

Nu ska jag gå och se hur det går för Christer att ge Kevin mat, han har inget tålamod :-P

/jonna

1 kommentar:

  1. Jo danne nämnde det för mig för ett tag sedan :P

    SvaraRadera

Kommentarer