måndag 18 augusti 2008

Singelmammorna


Om ni inte såg det första avsnittet av "singelmammor" så måste ni se nästa. Så bra! Eller jag tycker det eftersom jag själv är en singelmamma. Jag kände igen mig, ganska mycket om man säger så. Det kunde lika gärna varit jag. Det är tufft att vara singelmamma, believe me! Men det är inte omöjligt och det är otroligt hur mycket man växer som människa när man måste fixa allt själv. Man har ingen att luta sig emot när kvällen kommer.. I våras när jag var själv med Kevin var det tufft, väldigt tufft och ibland kändes det som om jag inte skulle orka mer men det gör man. Man har så mycket ork och vilja när man måste. Även om det som hände var jobbigt så är jag ändå glad att det skedde för jag lärde mig mycket av det och idag kan jag se det med andra ögon än när jag var mitt upp i det. Nu blir det "lättare", denna gång har jag mer tid till skolan när Kevin går på dagis och denna gång ska jag fixa det mycket bättre än förra terminen när tiden inte räckte till. Att man skaffar barn är inte "slutet" på livet, bara början. Visst, man har inte lika mycket tid över till sig själv eller för sina nära & kära men det blir bättre med tiden. Jag är glad att jag är en ung mamma för tänk i framtiden när jag själv är 30 år (fortfarande ung), då är Kevin redan 9 år. Inte många år efter det klarar han sig dessutom själv! Men först och främst; det är underbart att vara mamma! Det finns inget i världen som kan överträffa den varma kärleken man har till sitt barn, den glädjen som de ger en. När jag tittar på Kevin blir jag alldeles varm inombords. Att få vara hans mamma är det absolut bästa som har hänt mig.

Imorgon väntar ännu en lång dag. Inskolning, shopping i stan (med min plutt faktiskt) och på kvällen blir det poker för min del (jiiippi). Så morgondagen ser jag fram emot. Det blir möjligtvis jobb på onsdag och torsdag, vill ju gärna tjäna lite extra pengar när det finns chans till det ;-)


Men nu ska jag spela poker med Erik på PokerStars :-) Önska mig lycka till.

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer