torsdag 28 augusti 2008

What to do?


Det borde väl inte vara så svårt att komma över någon som man inte ens haft en relation med? Tydligen är det svårare än vad jag trodde, iaf den här gången. Ändå har jag gjort alla de där "måsten" för att underlätta att komma över den här personen; raderat bilder, meddelanden och telefonnummer. Men ändå finns tankarna där, de är inte lätta att radera, omöjligt faktiskt. Det enda som funkar är att tänka på något/någon annan men just nu finns det bara en person i mina tankar och det är han som jag försöker glömma. Konstigt va?
Jag blir lite arg på mig själv faktiskt. Jag gör alltid så här; kastar mig ut och faller hejdlöst pladask! Men ge mig ett par veckor så är det glömt sen (hoppas jag iaf).

Idag var syster förbi igen, först i sällskap med Hanna. Sedan gick vi iväg till lekparken en snabbis och då plockade vi upp Bella på vägen. Sedan gick vi och handlade lite och sedan tog vi en tripp in på gallerian. Där hittade jag mina drömskor! De var såå vackra och såå sköna med en rejäl prislapp på (999:-). Jag lovade mig själv följande; om jag har 999:- kvar i slutet av månaden får jag köpa de skorna. Åh jag lovar att jag kommer snåla resten av månaden nu ;-)

Satt precis i telefon med min kära mamma och som så många gånger förr var hon på mig med att jag ska utveckla min skrivarförmåga (som vi kallar det). På min "att-göra-innan-jag-dör-lista" så finns det en punkt där det står; Skriva en bok och skicka in den till ett bokförlag. Ja det är verkligen en dröm men jag kan förverkliga den, det är ingen omöjlighet men jag vet bara inte var jag ska börja någonstans. MEN så fick jag en idé, NI kan hjälpa mig. Om jag skriver här i bloggen så kan väl ni hjälpa mig med att ge kritik, tips och ideér? Det skulle verkligen vara till stor hjälp och om tillräckligt många av er hjälper till kanske jag kan få ihop det till en bok till slut! Jag har en början... Jag ska bara leta upp den så kommer den här alldeles strax.


/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer